0

מטען סולארי לאייפון

Posted by ariel on 25/04/2012 in גאדג'טים |

לפני כחודש התקינו על הגג של הסככה של משפחת סודרי, קולטי שמש. אצלנו במושב יש סככות גדולות, ועכשיו אנשים רבים מתקינים על הגגות קולטי שמש פוטו-וולטאיים, כדי לייצר חשמל. האמת אני קצת מקנא באנשים הללו שמקבלים פעם בחודשיים חשבון מחברת החשמל, רק שחשבון זה הוא לא לתשלום, והסכום המופיע בו, הוא הסכום המזוכה בחשבונם בגין החשמל שיוצר על הגג שלהם, וזרם היישר לתוך המערכת הארצית.

עד לפני חודש לא ידעתי שקיימת טכנולוגיה להפיכת קרני השמש לחשמל. משפחת סודרי הם השכנים שלי, וכאשר הגיעו הפועלים להתקין את המערכת, ניצלתי את ההזדמנות ללמוד את הנושא. אמיר, היה האחראי בשטח, והוא הסביר לי כיצד הדבר עובד.

התחכמתי, אמרתי לו שאני מבין קצת באנרגיה, ושאלתי היכן תציבו, את דודי המים, ואת הטורבינה שתהפוך את המים הרותחים לחשמל. אך הוא היה סבלני, ובחיוך של טוב לב, הסביר לי שכיום קיימות טכניקות חדשות, ואין צורך לא בדודים, ולא בטורבינות.

על קצה המזלג הבהיר לי אמיר, כי מדובר בתאים פוטו-וולטאיים המיוצרים משתי שכבות של חומרים שונים, מוליכים למחצה, וכאשר פוגע האור בשכבה העליונה, נעים אלקטרונים חופשיים ממנה באמצעות מוליך, אל השכבה התחתונה. בצורה כזאת כל עוד יש אור, זורם חשמל במוליך.

השבוע נתקעתי עם סוללה ריקה, באייפון. הייתי מחוץ לבית, לא הייתה שום דרך להתחבר לרשת החשמל כדי לטעון את הסוללה. אח, חשבתי לעצמי, למה לא המציאו מטעֵן עם תאים פוטו- וולטאיים לאייפון?

אתה לא מעודכן, אמר לי שי, חובב הגאדג'טים המושבע, כשהעליתי בפניו את הרעיון "הגאוני" שלי, כבר מזמן יש גאדג'ט שהוא מטען סולארי לאייפון.  מדובר באביזר קטן, קל משקל, וקומפקטי, המופעל בכוח השמש, לטעינת מוצרים דיגיטליים קטנים, כמו נגנים, טלפונים ניידים, דיבוריות, מצלמות, והחשוב מכול הוא מתאים לאייפון.

את המוצר ניתן לרכוש, באינטרנט באתר גאדג'לנד, או בחנות עצמה, הנמצאת ברחוב יצחק שדה 70, בתל-אביב. ביקור בחנות, רצוי לתאם מראש בטלפון 073-7369043.

תגיות: ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Copyright © 2012-2024 seo-tochen סאו-תוכן All rights reserved.
This site is using the Desk Mess Mirrored theme, v2.5, from BuyNowShop.com.